Oceanspace Media satser på messe
Oceanspace Media AS kjøper 50 % av den danske messen Scandinavian Maritime Fair. Messen avholdes annethvert år i København og er fokusert på maritim industri og shipping i Skandinavia.
Oceanspace Media, som blant annet eier Fiskerbladet og Maritime Direct i Danmark, er det største mediehuset i Norge for den marine og maritime klynge, med etablerte medier som Norsk Fiskeoppdrett/Kyst.no, Skipsrevyen og Kystmagasinet i porteføljen.
- Kjøpet av 50 % i Scandinavian Maritime Fair er et ledd i satsingen på konferanser og messer, sier publisher og eier av Oceanspace Media, Gustav Erik Blaalid i en kommentar. Han legger til at satsingen på messer og konferanser ikke er ny for selskapet.
- Fra før eier vi en mindre aksjepost i norske Aqkva AS som igjen eier 50 % av messen HavExpo. I tillegg har våre medier i Chile, med Salmonexpert i spissen, allerede arrangert den kombinerte messen og konferansen ESA ved to anledninger, så dette er et satsingsområde Oceanspace Media allerede er etablert innenfor, sier Blaalid. Han legger til at satsingen i Danmark, både på mediesiden og med messe og konferanse, er et spennende kapittel for Oceanspace Media og et ledd i en langsiktig satsing i Skandinavia.
En tid for alt
Selger av halvparten av eierskapet i
Scandinavian Maritime Fair, René Wittendorff, har drevet innenfor fagmedier
sammen med sin far så langt tilbake som i 1950 årene.
- Jeg har hatt stor glede av å jobbe innenfor de maritime næringene, men det er en tid for alt, sier den snart 75 år gamle gründeren.
- Jeg er overbevist om at Scandinavian Maritime Fair har fått et eierskap som er riktig for selskapet og ikke minst gjør selskapet godt rustet for fremtiden, sier han.
...........................................................MCI
Den andre halvparten av Scandinavian Maritime
Fair eies av MCI, et selskap som driver med events, konferanser og messer, og
som yter service som teknisk arrangør, utstyrsleverandør og rådgivning. Til
Scandinavian Maritime Fair som går av stabelen i København 14.-15. mai 2024,
har MCI hovedansvaret for konferansedelen på messen - et arrangement som har
fått mange gode tilbakemeldinger for et aktuelt og godt program.
- Jeg ønsker Oceanspace Media og Gustav Erik velkommen som ny medeier i Scandinavian Maritime Fair, sier eier av MCI, Per Ankær. Han har lang erfaring fra denne bransjen, og har mange oppdrag både i Danmark og internasjonalt.