Norges sjømatråds Manager Sør-Korea, Mia Sætre Bernhardsen.

Nå rulles den første store Haaland-kampanjen ut

I mars ble det kjent at Norges sjømatråd har signert en samarbeidsavtale med Erling Braut Haaland. Nå er den første store kampanjen i gang.

Publisert

Sjømatrådet står bak kampanjen, som tas ut i det sørkoreanske markedet. Dette skjer i samarbeid med flere dagligvarekjeder og norske eksportører, hvor lakseprodusenten SalMar var tidlig på banen.

Tett dialog med næringen

Helt siden vi offentliggjorde avtalen med Erling Braut Haaland har vi hatt en tett dialog med eksportørene. Vi er stolte over å kunngjøre at vi nå er i gang med å bruke vår superstjerne i markedsføringen av norsk sjømat internasjonalt. Det gjør vi blant annet sammen med SalMar, som er det første selskapet som kobler seg på samarbeidet, sier administrerende direktør i Norges sjømatråd, Christian Chramer.

Norsk sjømat i Sør-Korea.

12. september ble den nye kampanjen lansert i Sør-Korea. I tiden fremover vil den være synlig i hypermarkeder som Homeplus, E-Mart og Lotte Mart – i tillegg til ulike nettkanaler.

Kan vinne eksklusive premier

Ved hjelp av en QR-kode på et Haaland-klistremerke på norske laks- og makrellprodukter kan kundene delta i en konkurranse. De som svarer korrekt, kan vinne en rekke premier, som alle har et Norge-stempel:

  • En reise til Norge for to personer
  • Tre norske landslagstrøyer med signaturen til Erling Braut Haaland
  • 40 fotballer med maskinskrevne signaturer fra Erling Braut Haaland og Seafood from Norway-logo
  • Norsk laks
  • Norsk makrell

God kjennskap til Haaland i Sør-Korea

Ifølge Sjømatrådets ferske innsikt fra en rekke globale sjømatmarkeder, er Sør-Korea et av landene med høyest kjennskap til Erling Braut Haaland.

- I tiden fremover kommer vi til å lansere flere Haaland-kampanjer i ulike markeder. Det har vi store forventninger til, sier Christian Chramer.