Suksess for seminar i Sao Paulo
For kort tid siden ble den første utgaven av «O Futuro do Bacalhau Brasil» gjennomført, basert på det allerede vellykkede seminaret med samme navn fra Portugal.
Arrangementet ble en suksess, og viste seg å være en ypperlig arena for bransjen til å oppdatere seg på forventninger og aktiviteter for det kommende året. Det melder Norges Sjømatråd.
Seminaret i São Paulo ble holdt i samme lokaler som messen Seafood Show Latin America. Her ble en fullsatt sal oppdatert på trender, kvoter, markedsinvesteringer og global tilførsel. Seminaret ga en utmerket mulighet til å tiltrekke seg viktige kontakter fra både myndigheter og næringsliv, som var til stede på messen.
– Ved å arrangere seminaret vårt samtidig som «Seafood Show Latin America», klarte vi å skape en god møteplass for bransjen. Inntrykket vårt i ettertid er at dette opplevdes som et informativt og vellykket seminar, og en effektiv arena for interessenter i markedet, forteller sjømatutsending til Brasil, Randi Bolstad.
Stor bredde seminarets program
«O Futuro do Bacalhau Brasil» hadde 157 påmeldte, og hovedtemaene som ble diskutert var - Nye trender - Forventninger til tilførsel og vareflyt og Utfordringer knyttet til den kommende skattereformen i Brasil.
Det ble også presentert fremtidige kampanjeaktiviteter i markedet, og hvordan kommunikasjonen rundt disse er planlagt og bygget opp. Det var blant annet nye reklamefilmer og materiell med Haaland som ble vist fram, som skal brukes i Brasil under årets julekampanjer.
– Det er ingen tvil om at Haalandinho-kampanjene ble tatt meget godt imot i fotballglade Brasil! Flere nye kjeder ønsket å ta i bruk materiellet, og seminaret var perfekt for å vise fram mulighetene i kampanjene, sier sjømatutsendingen.